Author Archive | Sabree Hussin

Seronoknya dapat buat duit dengan blog!

“Seronoknya kalau ada blog yang boleh bagi duit setiap bulan kepada pemiliknya…”   Seronok ke tidak? Ha… untuk orang yang tak pernah lalui, memang tak akan tahu macam mana rasanya. Silap-silap ada jugak yang tak mampu nak bayangkan, macam mana pulak dengan mempunyai blog sendiri, blog tu boleh bagi duit kepada pemiliknya.   Alhamdulillah, sejak […]

Continue Reading 1
buat-duit-jobdirumah

Jana pendapatan dengan Program eRezeki (BUKTI)

Sebelum-sebelum ni saya pernah juga kongsikan tentang program buat duit dengan erezeki dalam blog ni. Program erezeki ini direka bagi membantu golongan berpendapatan rendah untuk menambahkan pendapatan dengan melakukan kerja-kerja dalam talian (yang turut dikenali sebagai kerja-kerja digital).   Contoh kerja-kerja digital ni ialah seperti data entry, data collection, data categorization, dan macam-macam lagi. Kesemua […]

Continue Reading 0
mesin-buat-jus

Suasana bisnes air di bazar ramadhan

Catatan ni saya tulis pada hari kedua bulan Ramadhan tahan 2016. Tak banyak yang berubah berbanding tahun-tahun sebelum ni. Awal-awal ramadhan macam sekarang ni, memang dah jadi lumrah. Surau memang penuh ketika waktu solat maghrib, isya’ dan ketika solat sunat terawih.   Suasana kat bazar ramadhan pun macam tu juga. Orang terlalu ramai, dan makanan […]

Continue Reading 0

Bisnes air balang di bazar ramadhan

Pejam celik pejam celik… akhirnya bulan Ramadhan kembali lagi. Terasa cepat betul masa berlalu. Dalam masa 30 hari atau kurang, bergantung kepada anak bulan sama ada akan kelihatan lebih awal atau mengikut perkiraan tarikhnya, akan muncul pula bulan Syawal.   Hari raya. Ok… puasa belum pun habis, dah sibuk nak menyambut hari raya. Apa cerita […]

Continue Reading 1
bayaran-komisen-uber

Rahsia Uber membongkar rahsia seorang pemuda buat duit RM60,000 dengan Uber tanpa perlu memandu

Rahsia buat duit dengan Uber. Bila kita kata tentang RAHSIA, bermaksud ianya adalah sesuatu yang disembunyikan. Ia bukan untuk dikongsi apatah lagi untuk didedahkan dengan sesuka hati. Namun demikian, jika betul cara kita bertanya, kita juga berhak untuk dapatkan rahsia tersebut.   Seorang pemuda telah berjaya menemui satu kaedah untuk buat duit dengan Uber. Apa […]

Continue Reading 1

Kerjaya sebagai penulis blog upahan lumayan ke?

Kali ni saya nak cerita tentang kerjaya sebagai seorang penulis blog pula. Selalunya saya asyik cerita tentang Jobdirumah je kan, jadi kali ni saya nak bawa topik yang agak jarang saya kongsikan iaitu tentang kerjaya sebagai seorang penulis blog.   Pertamanya, sebelum kita nak buka cerita bab lumayan ke tidak ni, rasanya elok kita kembali […]

Continue Reading 0

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes