Pengalaman bekerja dari rumah dengan Jobdirumah

Apabila anda menyertai program LATIHAN bekerja dari rumah dengan pihak Jobdirumah, anda tak akan mendapat sebarang tawaran kerja dengan pihak Jobdirumah.

 

Perkara ini memang ada dinyatakan oleh pihak jobdirumah menerusi laman web mereka. Saya sarankan, sebelum anda buat sebarang keputusan untuk sertai, baca dulu keseluruhan isi kandungan laman web mereka.

 

Ini jawapan mereka, tentang sama ada anda akan diberi kerja oleh jobdirumah atau tidak.

jobdirumah-boleh-percaya-ke

Kerja yang bakal anda mohon, langsung tak ada kena mengena dengan pihak Jobdirumah. Anda tak akan bekerja dengan Jobdirumah. Sebaliknya, anda akan terus bekerja dengan majikan yang tawarkan peluang kerja.

 

Majikan ini datangnya dari seluruh dunia dan mereka ini ada pelbagai latar belakang. Ada yang pemilik syarikat besar, sederhana dan kecil. Ada juga majikan yang merupakan orang perseorangan, yang memerlukan khidmat freelancer untuk lakukan tugasan mudah.

 

Saya beri contoh kerja transcribing.

kerja-dari-rumah-yang-boleh-dipercayai

Anda mungkin akan jumpa seorang bakal majikan yang sebelum ini pernah pergi mana-mana ceramah. Dalam ceramah tu, dia ada buat rakaman suara si penceramah.

 

Sekarang ini, dari fail audio ceramah tu, dia nak minta seseorang yang boleh tolong taip semula supaya jadi dalam bentuk dokumen. Mungkin dia nak buat ebook supaya mudah baca kemudian hari.

 

Individu macam ni, akan iklankan kerja tersebut di laman carian kerja untuk freelancer. Siapa yang minat dengan kerja seperti itu, bolehlah buat permohonan kerja nanti.

 

 

Kenapa perlu bayar Jobdirumah sedangkan mereka tak beri tawaran kerja!

Soalan ini pun dah ada jawapannya. Ini jawapan pihak Jobdirumah.

adakah-jobdirumah-boleh-dipercayai

Yuran yang anda bayar itu adalah untuk dapatkan panduan latihan bekerja di rumah yang lengkap dengan tutorial langkah demi langkah. Duit yang anda keluarkan untuk bayar pihak Jobdirumah adalah untuk mengikuti latihan tersebut.

 

Ada ke tempat lain yang jual panduan seperti ini? Saya tak tau. Biasanya orang yang sanggup bayar untuk benda-benda macam ni, hanyalah orang yang serius nak belajar dan dapatkan ilmu yang betul.

 

Kerja dari rumah bukannya untuk orang yang nak buat duit senang. Ianya adalah kerja yang memang real, cuma bezanya, anda bekerja hanya dari rumah.

 

 

Tapi saya betul-betul minat nak bekerja dari rumah dengan Jobdirumah!

Dulu pihak Jobdirumah pernah buka tawaran untuk sertai mereka sebagai ejen jualan. Tak lama lepas tu, tawaran untuk menyertai sebagai ejen jualan ditutup. Mungkin pihak Jobdirumah nak kawal jumlah ejen sambilan yang bekerja dengan mereka.

 

Bukan apa, jika tak dikawal, akan ada ejen yang menggunakan cara tipu helah untuk buat jualan (mungkin). Susah juga nanti.

 

Tapi baru-baru ini, saya lihat pihak Jobdirumah sekali lagi buka tawaran untuk jadi ejen jualan mereka.

bekerja-dengan-jobdirumah

Sampai bila tawaran ini akan dibuka? Saya pun tak tahu. Kalau waktu anda baca posting ini, tawaran telah ditutup, anggap sahajalah tak ada rezeki ya.

 

Kerja sebagai ejen jualan ini, mudah sahaja. Anda kena cari pelanggan yang minat nak sertai program ini. Asalkan anda dapat bawa masuk pelanggan baru, anda akan dibayar.

 

Saya dah buat kerja ni, dah agak lama. Dulu saya rajin update berapa komisen yang saya terima daripada buat kerja-kerja pemasaran macam ni disini, tapi sekarang dah malas. Boring juga kan, asyik update berapa upah yang berjaya dapat.

 

Jadi sekarang ini, terpulang pada anda.

 

Nak kerja sebagai freelancer dan belajar cara jadi freelancer dengan JDR, atau kalau nak jadi ejen pemasaran pun boleh. Pilihlah mana-mana satu yang menguntungkan anda nanti ya.

 

 

 

, , ,

No comments yet.

Leave a Reply

3 × 5 =

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes