Harga cermin mata bagi masalah silau

Macam mana kita nak tau sama ada kita ada masalah rabun silau ataupun tidak?

 

Mudah sahaja.

 

Pergi ke mana-mana kedai cermin mata Optometrist dan cakap kat staff sana, yang anda nak buat pemeriksaan mata.

 

Kena bayar ke kalau nak buat pemeriksaan mata? Biasanya tak perlu bayar apa-apa. Pemeriksaan untuk masalah rabun mata disediakan secara PERCUMA sahaja.

 

Buat masa ni, saya tak pernah lagi jumpa kat mana-mana kedai cermin mata yang mengenakan bayaran untuk cek sama ada kita ni ada masalah rabun atau tidak. Selepas anda jalani pemeriksaan dan didapati anda memerlukan sepasang cermin mata, barulah anda akan dinasihatkan untuk buat cermin mata.

 

Cermin mata tu yang berbayar.

 

Kebiasaannya, masalah yang selalu dialami oleh mata kita ialah sama ada masalah rabun jauh ataupun rabun dekat. Tapi ada sesetengah orang, dia tak rabun jauh, dan tak pula rabun dekat.

 

Masalah dia ialah silau.

 

Kadang-kadang memang kita tak tau yang kita ni ada masalah rabun silau.

 

Dari pengalaman saya sendiri, saya tak tau pun yang saya ada masalah silau ni. Sebabnya saya boleh nampak dan membaca tulisan dengan baik, sama ada tulisan itu dari jarak dekat ataupun jauh.

 

Saya mula syak yang saya ada masalah mata apabila setiap kali memandu terutama sekali pada waktu malam, saya kerap rasa pening dan sakit kepala.

 

Kadang-kadang ada ketikanya saya rasa agak sukar untuk menganggar jarak antara kenderaan yang ada dekat depan saya dengan kenderaan yang saya pandu. Sebab tu kadang-kadang, tengah bawak kereta ni, boleh pulak tiba-tiba saya tekan brakes.

 

Harga cermin mata bagi masalah silau. Dalam post saya sebelum ini, iaitu Buat cermin mata untuk masalah rabun silau, saya ada cerita yang saya ada buat cermin mata untuk masalah rabun silau saya.

 

Sebenarnya berapa harga cermin mata ini berbeza-beza. Ia bergantung pada tahap kronik masalah dan juga of course kualiti dan bahan yang digunakan pada bingkai dan juga cermin yang bakal digunakan untuk buat cermin mata tu nanti.

 

Dalam situasi saya, kalau tak silap hari tu harga spek yang saya beli dalam lingkungan RM200 kebawah sahaja.

 

Cermin mata Ibnu Sina untuk membantu memulihkan masalah rabun silau. Pernah tengok tak cermin mata macam kat bawah ni?

cermin-mata-ibnusina

Cermin mata ini dikatakan dapat membantu pemakainya untuk membetulkan balik masalah penglihatan yang dialami. Dari segi cara ia berfungsi adalah dengan membantu kita melakukan senaman untuk otot-otot sekitar mata.

 

Dari segi teorinya, kualiti penglihatan kita makin merosot sebabnya otot yang terdapat di sekitar mata kita telah menjadi lemah dengan bertambahnya usia.

 

Anda boleh baca tentang cermin mata terapi untuk memulihkan masalah rabun ini disini.

 

Dari segi keberkesanannya, saya cuma boleh cerita dari sudut pandang diri saya sendiri sahaja. Penggunaan secara kerap, at least dalam 15 minit setiap hari, saya mula merasakan penglihatan saya semakin baik.

 

Itu pada pendapat saya.

 

Tapi kalau rujuk pada alat yang digunakan bagi melakukan pemeriksaan mata, saya kurang pasti sama ada ia akan menunjukkan bacaan yang semakin baik atau tidak.

 

Harga cermin mata terapi untuk memulihkan masalah rabun ini dijual dengan harga sekitar RM100. Namun, jika anda tekan pautan ini, anda akan dapat potongan harga sebanyak RM30. Sudah tentu sementara stok masih ada.

 

Oh ya.

 

Saya perasan, selain daripada jenama Ibnu Sina ini, ada juga cermin mata terapi pin hole ini dijual dengan harga yang lebih rendah.

 

Anda boleh baca perkongsian saya disini.

Klik untuk baca: Cermin Mata Terapi Pin Hole Terbaik sebagai ikhtiar mengurangkan masalah rabun dan silau 

 

 

, , , ,

No comments yet.

Leave a Reply

Powered by WordPress. Designed by Woo Themes